7 روش خانگی برای بازکردن گرفتگی لوله فاضلاب

با چی لوله باز کنیم که در کمترین زمان و با کمترین هزینه باشد؟

آیا راهکارهای خانگی برای باز کردن گرفتگی  لوله های فاضلاب کافی هستند؟ اگر می خواهید با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان ممکن، انسداد لوله های فاضلاب را از بین ببرید با ما همراه باشید. در واقع می خواهیم راه حل های بدون دردسر باز کردن لوله فاضلاب را توضیح دهیم.  شما می توانید بدون نیاز به خدمات لوله باز کنی، خودتان در منزل گرفتگی لوله های فاضلاب را رفع کنید. نتایج عملی بدست آمده از بکارگیری 7 روش خانگی زیر نشان داده که بدون نیاز به هزینه کردن و با بکارگیری موادموجود در منزل می توانید گرفتگی لوله های فاضلاب را رفع کنید. در اینجا بهترین، آسانترین و کم هزینه ترین روش های لوله باز کنی در منزل را توضیح خواهیم داد.

 

با چی گرفتگی لوله های فاضلاب را برطرف کنیم

 

دلایل گرفتگی لوله ها چیست؟

احتمالاً تا الآن شما هم با صحنه ی گرفتگی لوله فاضلابها مواجه شده اید. گرفتن لوله سیفون ظرفشویی در منزل یا محل کار، که باعث بالا آمدن آب و بوی ناخوشایند در آن محیط و اطراف شده است. قبل از از اقدام برای رفع انسداد لوله فاضلابها باید علت گرفتگی را بررسی کنیم. حتماً با خود فکر کرده اید که به چه دلایلی گرفتگی لوله ها پیش می آید؟ چه اتفاقی داخل لوله رخ می دهد که مسیر لوله ها  را مسدود می کند؟ گرفتگی لوله ها یک اتفاق عادی به شمار می آید. روزانه تعداد زیادی از لوله ها دچار گرفتگی می شوند. افراد دوست دارند که با یک بار باز کردن لوله فاضلابها دیگر دچار گرفتگی لوله ها نشوند. قبل از اینکه دلایل گرفتگی لوله را بررسی کنیم می خواهیم انواع گرفتگی لوله فاضلابها را بدانیم.

انواع گرفتگی لوله فاضلابها

 

انواع گرفتگی لوله

 

دلایل خاصی برای گرفتگی لوله فاضلابها مختلف وجود دارد. از جمله گرفتگی لوله حمام از نوع تجمع صابون، مو و چربی بوده است. این تجمع مواد در لوله باقی مانده و باعث گرفتگی لوله می شوند. گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی از نوع چربی روغن ها و باقی مانده مواد غذایی می باشد. که با تجمع در لوله فاضلاب ظرفشویی باعث گرفتگی لوله می شوند. گرفتگی کفشویی حیاط را می توان گفت به علت وجود گرد و خاک یا جسمی سخت در لوله ها است. انباشته شدن مصالح ساختمانی در چاه فاضلاب باعث انسداد فاضلاب و تجمع آب می شود. گرفتگی لوله فاضلاب توالت به علت تجمع دستمال توالت و دستمال کاغذی اتفاق می افتد. و در بعضی مواقع گیر کردن اشیای فلزی یا پلاستیکی در لوله فاضلاب گرفتگی در لوله توالت و روشویی را بوجود می آورد. انواع گرفتگی لوله عبارتند از :

  • گرفتگی لوله فاضلاب حمام
  • گرفتگی لوله فاضلاب دستشویی
  • گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی
  • گرفتگی لوله فاضلاب روشویی
  • گرفتگی لوله فاضلاب کفشویی
  • گرفتگی فاضلاب توالت

بهترین روش های باز کردن گرفتگی لوله فاضلابها

همه ما با مشکلات بعد از گرفتگی لوله فاضلاب ها آگاه هستیم. میدانیم که باید هر چه سریعتر و با راهکاری مطمئن گرفتگی لوله را برطرف کنیم. ابتدا باید بررسی کنیم که گرفتگی لوله چقدر است و بهترین روش موجود و در دسترس را انتخاب کنیم تا بتوانیم قبل از اینکه خسارت بیشتری را بوجود بیاورد، آن را رفع کنیم. در اینجا 7 روش بازکردن لوله در منزل بدون هزینه با امکانات در دسترس را بصورت مختصر توضیح خواهیم داد.

  • لوله باز کنی با آب جوش
  • لوله باز کنی با سرکه و جوش  شیرین
  • لوله باز کنی با مواد شوینده
  • باز کردن لوله فاضلاب منزل با جوش شیرین
  • باز کردن گرفتگی لوله با جوهر نمک
  • لوله باز کنی با تلمبه دستی
  • ساخت فنر لوله بازکنی دستی برای رفع گرفتگی لوله

لوله باز کنی با آب جوش

در صورتی که گرفتگی لوله به دلیل وجود پرز و مو و امثال اینها در لوله باشد. می توانیم با ریختن حجم زیادی از آب گرم در لوله های فاضلاب به مدت 10 دقیقه شاهد باز شدن لوله ها باشیم. اگر اینکار با موفقیت انجام شد چند مرتبه این کار را انجام می دهیم. تا بصورت کامل انسداد لوله های فاضلاب رفع شود. و آب به راحتی بتوانداز لوله های فاضلاب عبور کند.

باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب بوسیله آب جوش

لوله باز کنی با سرکه و جوش شیرین

یکی از روشهای دیگر رفع گرفتگی لوله استفاده از محلول سرکه و جوش شیرین است. توجه داشته باشید حتمن در هنگام استفاده، دربها و پنجره ها را باز بگذارید. تا برای تنفس و ورود اکسیژن به محل دچار مشکل نشوید. این محلول قدرت پاک کنندگی بالایی دارد. بیشتر مواقع برای رفع گرفتگی لوله فاضلابها موثر است. زیرا زمانی که مقداری از محلول را درون لوله می ریزید. پس از واکنش های شیمیایی صورت گرفته بین آنها  جوشش ایجاد شده، باعث می شود که ذرات تجمع یافته حل  شوند و مسیر باز می شود. در نهایت مقداری آب را وارد لوله ها کنید تا سایر گرفتگی ها نیز باز شوند.

 

لوله باز کنی با سرکه و جوش شیرین

 

لوله باز کنی با مواد شوینده

یکی دیگر از روش های بسیار کاربردی برای باز کردن لوله در منزل  استفاده از مواد شوینده می باشد. روشی بسیار ساده است که فقط  کافیست مقداری از مواد شوینده مایع را داخل لوله مورد نظر بریزید. حدود 15 دقیقه بعد یک سطل آب گرم را به داخل لوله وارد کنید. مواد شوینده ذرات چربی و روغنی که باعث انسداد لوله شده است را می شوید. علاوه براین، باعث لغزنده تر شدن مجاری داخلی لوله ها می شود. با این روش دستمال توالت و اشیای کوچکی که در مسیر وجود دارند نیز به حرکت در می آیند.  همراه با آب از لوله فاضلاب خارج شده و باعث باز شدن گرفتگی لوله های فاضلاب خواهند شد.

لوله باز کنی با مواد شوینده

 

باز کردن لوله فاضلاب با جوش شیرین

از دیگر روش های بسیار کاربردی برای باز کردن لوله های فاضلاب می توان به استفاده از  جوش شیرین اشاره نمود. قدرت این محلول طبق تحقیقات بسیار بالا بوده است. در اغلب مواقع با وارد شدن آن به درون لوله ها مسیر باز خواهد شد. در نهایت با یک سطل آب گرم مسیر را به طور کامل شستشو دهید.

 

باز کردن فاضلاب منزل با جوش شیرین

 

باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب با جوهر نمک

قبل ازاینکه بخواهیم از جوهر نمک برای باز کردن گرفتگی لوله ها استفاده کنیم. حتما به مسائل ایمنی توجه داشته باشید. چون گاز تولید شده خطراتی مانند خفگی را ممکن است به همراه داشته باشد. جوهر نمک محلولی است که نباید با هیچ چیز دیگری غیر از آب مخلوط شود. برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب بصورت سطحی، ترکیب 3 پیمانه جوهر نمک و 4 لیتر آب را وارد لوله فاضلاب کنید. پس از نیم ساعت آب گرم با فشار در داخل لوله بریزید تا انسداد لوله ها رفع شود و باقی مانده اشغالهای ورودی را با خود بشوید و رفع کند.

باز کردن گرفتگی لوله با جوهر نمک

 

لوله باز کنی با تلمبه دستی

یکی از ساده ترین و در دسترس ترین روشهای خانگی برای باز کردن گرفتگی لوله ها استفاده کردن از تلمبه دستی است. در بسیاری از مواقع ممکن است هیچ یک از موارد فوق نتوانند منجر به باز شدن لوله ها شوند. در این شرایط لازم است با کمک تجهیزات مختلف این مشکل را رفع کنید. توجه داشته باشید که عدم توجه به این موضوع باعث میشود تا نم و رطوبت به دیواره های اطراف نفوذ کند و در نهایت لازم است برای رفع نم ساختمان نیز اقدام کنید. از آسان ترین تجهیزات برای این منظور می توان به تلمبه های دستی اشاره نمود.

لوله باز کنی با تلمبه دستی

 

ساخت فنر لوله باز کنی دستی برای رفع گرفتگی لوله

برای ساختن فنر لوله بازکن دستی چند گیره لباسی را بردارید و قسمت خمیدگی آن را  صاف کنید تا همانند فنر لوله بازکنی یا چاه بازکنی عمل کند. سپس انتهای فنر درست شده را با استفاده از یک انبر به شکل قلاب در بیاورید. باید دقت کنید که از این وسیله برای خارج کردن مو و مواد زائدی که به طور ناخواسته وارد لوله شده استفاده می‌شود. پس دقت داشته باشید کار را بخوبی انجام دهید و موارد را بیشتر به داخل نفرستید.

بعد از فرستادن فنر به داخل و مطمعن شدن از تمیزی مقدار زیادی آب جوش آماده کنید و با استفاده از مواد شوینده کف آلود کنید.  تمام آب کفی که آماده کردید را در لوله ایی که دچار گرفتگی شده بریزید تا گرفتگی لوله به طور کامل رفع شود. بعد از فرستادن کامل میله به داخل لوله و تمیز کردن آن، مقدار زیادی آب داغ آماده کرده و با استفاده از تاید یا مایع شوینده کف آلود کنید. تمام آب کفی درست شده را به سرعت وارد لوله کرده تا گرفتگی به صورت کامل حل شود.

ساخت فنر لوله بازکنی دستی برای رفع گرفتگی لوله

چگونه لوله باز کنی آسان اتفاق می افتد

بسته به علت گرفتگی لوله ها، باز کردن لوله آسان است اگر گرفتگی آن کم باشد. در صورتیکه هیچ یک از موارد فوق به باز شدن لوله فاضلاب منجر نشد، بهترین و تنها راه حل استفاده از خدمات تیم های لوله بازکنی می باشد. لوله بازکنی در اصفهان یکی از مجهزترین تیم ها در زمینه ارائه خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه با قیمت ارزان در تمام نقاط اصفهان می باشد. این تیم ها به صورت شبانه روزی خدمات کاملا تضمین شده و فوری را در زمینه لوله باز کنی آسان ارائه می دهند.

نتیجه گیری

مطمعنا روش های خانگی فقط زمانی جوابگو می باشد که گرفتگی لوله سطحی باشد. اگر بتوانیم با روشهایی  که در منزل گفته شد گرفتگی لوله را برطرف کنیم دیگر نیاز به تکنسین لوله باز کنی نداریم. ولی در مواقعی که روشهای ذکر شده در منزل نتوانسته گرفتگی لوله را برطرف کند باید با یکی از شرکتهای معتبر لوله باز کنی تماس بگیرید. تکنسین لوله باز کنی از دستگاهی که یک فنر بلند به آن متصل است استفاده می کنند و تمام گرفتگی لوله فاضلاب ها را از بین می برند، که به این روش لوله باز کنی با فنر می گویند. یک روش کاملا مطمئن که می توانید قبل از اینکه دچار مشکلات دیگر شوید، با خدمات لوله باز کنی تماس بگیرید و گرفتگی لوله فاضلاب ها را از بین ببرید.

مطالب مرتبط:

مشاغل مرتبط:

نتیجه‌ای پیدا نشد.

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

معرفی مشاغل جدید

آخرین مقالات

فهرست