نقاشی با آبرنگ

نقاشی با ابرنگ

نقاشی با آبرنگ یکی از تکنیک های جذاب نقاشی است وقتی شما نقاشی با آبرنگ را یاد بگیرید و اثری خلق کنید بسیار لذت میبرید و خلق اثر با آبرنگ بسیار لذت بخش است.در اینجا به شما وسایل مورد نیاز نقاشی با آبرنگ را معرفی میکنیم و سعی میکنیم اطلاعات خوبی در اختیار شما بگذاریم.و درضمن درادامه چند آموزشگاه و استاد حرفه ای و کار بلد را به شما معرفی می نماییم پس با همراه باشید.

وسایل مورد نیاز نقاشی با آبرنگ

تخته شاسی یا میز کار: تخته شاسی یا میز کار بهتر است جنسش از پلاستیک باشدکه با رطوبت از بین نرودو آسیبی نیبند و اگر قصد دارید روی میز نقاشی کنید  می توانید از شیشه و یا پلکسی گلاس استفاده کنیدتخته شاسی یا میز کار

پالت آبرنگ: پالت آبرنگ دو نوع داریم یکی پالت با جنس پلاستیکی و دیگری پالت با جنس سرامیکی یا فلزی، در ایتدای کار بهتر است از پالت پلاستیکی استفاده کنید هرچند که از نظر قیمتی تقریبا یکی هستند.

پالت ابرنگ

چسب کاغذی: اصطلاحی در نقاشی آبرنگ وجود دارد به نام شاسی کشی کاغذ، کاغذ را خیس می‌کنند و با آب چسب به صورت صاف و کشیده روی تخته شاسی می چسبانند تا خشک شود و نقاشی را شروع کنند، این کار باعث ‌می‌شود امواج و پیچ خوردن کاغذ کمتر شود و کاغذ یکنواخت خشک شود.البته از چسب کاغذی هم برای ثابت کردن کاغذ روی تخته شاسی می‌ توانید استفاده کنید،  این روش زیاد استفاده می‌ کنیم.

چسب کاغذی

کاغذ آبرنگ: یکی از وسایل مصرفی پر هزینه در نقاشی حرفه‌ای آبرنگ کاغذ مخصوص است، کاغذ های آبرنگ بصورت شیت (برگه ای)، بلوک آبرنگ (کاغذهای چسبیده به هم) و دفتر آبرنگ به فروش می‌رسند. کاغذ آبرنگ چند ویژگی اصلی دارد که چند مورد را نام می‌بریم:

دست ساز یا ماشینی بودن: کاغذهای بسیار حرفه‌ای آبرنگ معمولا دست‌ساز هستند، شاید برایتان عجیب باشد، ولی دقت و کیفیت در کاغذ دست ساز فدای زمان و تعداد نمی‌شود و همینطور تار و پود الباف پنبه در روش دست ساز طبیعی ایجاد می‌شود، کاغذهای ماشینی با تار و پود منظم تولید می‌شوند.

درصد کتان: در تولید کاغذهای حرفه‌ای آبرنگ از درصدی پنبه استفاده می‌شود، کاغذهای حرفه‌ای معمولا ۱۰۰ درصد کتان هستند.

بافت سطح: در تولید کاغذ آبرنگ (مقوا آبرنگ و کاغذ آبرنگ یک اصطلاح هستند) سه نوع بافت متداول است: هات پرس، کلد پرس و راف. هر کدام از این موارد ویژگی های خاصی از نظر میزان آبگیری، زمان خیس ماندن، تراکم کاغذ و بافت سطح کاغذ دارند و باید بدانید که برای نقاشی چهره آبرنگ از کدام مقوا استفاده کنید و برای نقاشی منظره سریع از کدام یک.

گرماژ کاغذ: هرچه کاغذ ضخیم تر باشد، گرم یا وزن بیشتری دارد و برای تحمل رطوبت آبرنگ مناسب است، البته سه ویژگی دیگر را هم باید داشته باشد. به‌عنوان مثال کاغذ ۳۰۰ گرم گزینه مناسبی برای نقاشی آبرنگ حرفه‌ای است.

کاغذ آبرنگ

برای شروع و امتحان خودتان، سر در گم نشوید و سراغ کاغذهای اشتنباخ و الر یا دفتر‌های آبرنگ ارزان مانند etude، آرمان یا سخن بروید.

آبرنگ : می دانید چرا آبرنگ‌های حرفه ای قیمت زیادی دارند؛ در آبرنگ مرغوب میزان رنگدانه مصرفی خیلی زیاد است و فرآیند تولید هم سخت تر از مدیوم های دیگر است، اما به دلیل این میزان رنگدانه شما یک قرص یا تیوپ آبرنگ را برای مدت طولانی تری نسبت به اکریلیک، گواش یا رنگ روغن مصرف می‌کنید پس توجیه اقتصادی پیدا می‌کند (قیمت تابلوهای آبرنگ هم بیشتر است)

آبرنگ

آبرنگ به دوشکل در بازار وجود دارد: (یکی تیوپی و دیگری قرصی) خیلی تفاوتی بین اینکه کدام نوع را تهیه کنید ندارد، مساله کیفیت را برندها مشخص می‌کنند. از آبرنگ های حرفه ای می‌توانم اشمینک، وینزور و نیوتن و رامبرانت را معرفی کنم.

آبرنگ با برندهای ایرانی هم آقامیری، افرا و رایمون در سطح مبتدی سه برندی هستند که این چند سال خوب عمل کرده اند.

 قلمو آبرنگ : قلمم مو ابرنگ به صورت در بازار وجود دارد : یک قلمو ابرنگ با موی طیبعی و دو قلمو آبرنگ با موی مصنوعی و در ضمن علکی سراغ قلم موها با برند های خارجی نروید . دربین برندهای ایرانی رهاورد، خرم، پارس آرت، پارس آرتیست کیفیت خیلی خوبی دارند.

قلم مو آبرنگ

یک عدد قلم مو گرد شماره 4 تا 8(شماره متوسط) و یک عدد قلم مو تخت شماره 1/2 اینچ یا 3/4 اینچ  برای ابتدای کار شما کافی است پس اصلا نیازی نیست هزینه اضافی کنید و انواع قلم مو های موجود در بازار را تهیه کنید.  در ذیل انواع قلم مو ها را به شما معرفی می نماییم.

  • قلم مو گرد یا سرگرد
  • قلم مو تخت
  • قلم مو محوکن و mop brush
  • قلم مو شمشیری
  • قلم مو سر کج
  • قلم مو شاخه زن
  • قلم مو زمینه
  • قلم مو زبان گربه ای

مدیوم آبرنگ: مدیوم مواد کمکی هستند، که مکمل یا کمک کننده مدیوم اصلی نقاشی ما هستند، با یک مثال توضیح بدهیم بهتر است؛ فرض کنید شما در شرایطی هستید و می خواهید رنگ آبرنگ شما دیرتر خشک شود یا روی کاغذ بیشتر پخش شود اینجا  یک مدیوم مخصوص به رنگ خود اضافه می‌ کنیم. مدیوم ها در تکنیک های‌ مختلف همچون آبرنگ، اکریلیک و رنگ روغن استفاده می‌شوند.مدیوم کمک کننده است، اصل نیست، به عنوان مثال می توان تا مدت ها بدون هیچ مدیومی نقاشی اکریلیک انجام داد وهیچ مانعی برای نقاشی نیست.مدیوم انواع بسیار مختلفی دارد.توصیه می‌ کنم اصل موضوع یعنی خود آبرنگ را توجه کنید و تنها مدیومی که در جلسات جلوتر و بعد از اینکه مطمئن شدید به تکنیک نقاشی آبرنگ علاقه دارید می‌ توانید استفاده کنید چسب میسکیت است.

نکته خیلی مهم، اگر خواستید از وارنیش برای پوشش نهایی و محافظت نقاشی آبرنگ استفاده کنید آن را بصورت اسپری روی کار چند لایه پخش کنید، در غیر اینصورت بافت دانه ای روی کاغذ تان ایجاد می‌ کند.

دوستان یکی از دغدغه های کسانی که تازه می خواهند آموزش نقاشی با آبرنگ را یا د بگیرند انتخاب آموزشگاه و استاد مجرب، کار بلد و حرفه ای می باشد در صفحه آموزشگاه نقاشی در فولادشهر ما سه تا از مجرب ترین و حرفه ای ترین اساتید و اموزشگاههای فعال در این زمینه را برای شما معرفی کرده ایم.

 

 

مطالب مرتبط:

مشاغل مرتبط:

نتیجه‌ای پیدا نشد.

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

معرفی مشاغل جدید

آخرین مقالات

فهرست